Wat leert u
* Relatie als basisvoorwaarde
* Communicatieve vaardigheden & diagnostisch interview
– Benadering
– Efficiënt verkrijgen van relevante informatie
– Omgaan met gedrag
* Analytische vaardigheden
– Patroon en lateraal denken
* Probleemoplossend denken
– Situatiebeoordeling
– Probleem analyse
– Besluitvorming en uitvoering
*** Het Troubleshoot Model, 7 lagen (GEEN OSI) ***
* Externe oorzaken
Omschrijving
Trouble Shooting Fundamentals is een methode waarmee technici hun prestaties in het storing zoeken aanzienlijk kunnen verbeteren. De methode is er op gericht om door een zo nauwkeurig mogelijke probleemomschrijving al zo veel mogelijk oorzaken uit te sluiten. In de training “Troubleshooting Fundamentals” is deze methode opgenomen alsmede algemene denkprocessen en communicatieve aspecten.
Opzet
Klassikaal waarbij ’s ochtends de relevante onderwerpen theoretisch interactief behandeld worden en ’s middags een drietal cases live behandeld zullen worden door een aantal kandidaten met 360 graden feedback.
Deze training wordt ook aangeboden in een twee daagse variant. Hierbij wordt op dag een ingegaan op hoe men verschillende soorten “klanten” het beste kan benaderen, om zo snel en goed mogelijk relevante informatie te verkrijgen.
Leerdoelen
Met behulp van de eerder opgedane communicatieve vaardigheden relevante informatie verzamelen tbv een incident/change (ITIL). Het belangrijkste hierbij is om nooit te snel conclusies te trekken, of aannames te doen, maar door een gestructureerd stappenplan te volgen voldoende informatie te verzamelen zodat men zo min mogelijk aan het toeval over laat.